• A
  • A
  • A
  • АБВ
  • АБВ
  • АБВ
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта

Публикации

Опубликованные статьи (Scopus)

  1. Varnavsky A.N. Chatbot to Increase the Effectiveness of the «Flipped Classroom» Technology. // Proceedings 2022 2nd International Conference on Technology Enhanced Learning in Higher Education (TELE). IEEE, 2022. Ch. 21798707. P. 289-293. doi: 10.1109/TELE55498.2022.9801001.
  2. Varnavsky A.N., Popov D.A., Karmanova K. A., Kurochkin R. A. Developing e-learning courses in a gaming environment with an integrated assistant bot for secondary school students. // Advances in Automation IV. RusAutoCon 2022. Lecture Notes in Electrical Engineering, vol 986. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-22311-2_32
  3. Varnavsky A.N., Popov D.A. Research of the Possibility of Using Educational Chatbots as a Learning Analytics Tool. // 2022 Dynamics of Systems, Mechanisms and Machines (Dynamics). IEEE, 2022. P. 1-5. doi: 10.1109/Dynamics56256.2022.10014817.
  4. Varnavsky A.N. Ensemble of Logistic Regression Models for Voice Settings of Virtual Pedagogical Agent. // pp. 107-110, doi: . 2022 Ivannikov Ispras Open Conference (ISPRAS). IEEE, 2022. PP. 107-110, doi: 10.1109/ISPRAS57371.2022.10076866.

Статьи, находящиеся на рецензии (Список A, D)

  1. Varnavsky A.N. Comparison of Student Perception of Parson's Programming Puzzles and Wordle Like Programming Puzzles. // IEEE Access. 2023. P. 1-22.
  2. Varnavsky A.N. The Three-Stage Hierarchical Logistic Model Controlling Personalised Playback of Audio Information for Intelligent Tutoring Systems. // IEEE Transactions on Learning Technologies. 2023. P. 1-18.
  3. Варнавский А. Н. Модели интереса, сложности и воспринимаемой полезности игрового чат-бота c головоломками по типу Wordle для обучения программированию // Информационные технологии. 2023.
  4. Варнавский А. Н. Сравнение показателей восприятия игрового чат-бота с заданиями-головоломками для обучения программированию с показателями восприятия других образовательных инструментов // Информатика и образование. 2023.

Ранние публикации по тематике проекта

  1. Varnavsky A.N., Romanova I.I. Using Brain-Computer Interface for Measuring Indicators of Cognitive Processes (A Case of Doing Educational Reading). // 2020 IEEE 40th International Conference on Electronics and Nanotechnology (ELNANO). IEEE, 2020. Ch. 9088759. P. 484-487. http://doi.org/10.1109/ELNANO50318.2020.
  2. Varnavsky A.N. Adaptation algorithm of the computer text font size for optimal perception. // Supplementary Proceedings of the Sixth International Conference on Analysis of Images, Social Networks and Texts (AIST-SUP 2017). Vol. 1975. Aachen : CEUR-WS.org, 2017. P. 198-208.
  3. Varnavsky A.N. Software for interactive lectures on the theory of probability and mathematical statistics. // 2017 6TH MEDITERRANEAN CONFERENCE ON EMBEDDED COMPUTING (MECO). IEEE, 2017. P. 488-491. http://doi.org/10.1109/MECO.2017.7977140.
  4. Varnavsky A.N. Evaluation the psychological state of a learner in the e-learning system. // CEUR Workshop Proceedings Volume 1761, 2016 (11th International Scientific-Practical Conference Modern Information Technologies and IT-Education, SITITO 2016; Moscow) Vol. 1761. CEUR Workshop Proceedings, 2016. P. 91-97.
Редактировать

Показывать в русской/англ. версии портала:

  • рус.
  • eng.

Вы можете настроить ограничение доступа к полному тексту:

  • публичный
  • пользователи портала
  • только редактор

Внимание! При изменении ограничения доступа к полному тексту Вашим соавторам будет отправлено уведомление.

Varnavsky A.Popov D., Karmanova K. A., Kurochkin R. A. Developing e-learning courses in a gaming environment with an integrated assistant bot for secondary school students // Lecture Notes in Electrical Engineering. 2023. P. 1-7.
В печати
Редактировать

Показывать в русской/англ. версии портала:

  • рус.
  • eng.

Вы можете настроить ограничение доступа к полному тексту:

  • публичный
  • пользователи портала
  • только редактор

Внимание! При изменении ограничения доступа к полному тексту Вашим соавторам будет отправлено уведомление.

Varnavsky A. Gaming Chatbot with Puzzle Tasks for Learning a Text-Based Programming Language: Assessment of Complexity, Interest, Usefulness // IEEE Access. 2023. P. 1-21.
На рецензии
Редактировать

Показывать в русской/англ. версии портала:

  • рус.
  • eng.

Вы можете настроить ограничение доступа к полному тексту:

  • публичный
  • пользователи портала
  • только редактор

Внимание! При изменении ограничения доступа к полному тексту Вашим соавторам будет отправлено уведомление.

Varnavsky A. The Three-Stage Hierarchical Logistic Model Controlling Personalised Playback of Audio Information for Intelligent Tutoring Systems // IEEE Transactions on Learning Technologies. 2023. P. 1-14.
На рецензии
Редактировать

Показывать в русской/англ. версии портала:

  • рус.
  • eng.

Вы можете настроить ограничение доступа к полному тексту:

  • публичный
  • пользователи портала
  • только редактор

Внимание! При изменении ограничения доступа к полному тексту Вашим соавторам будет отправлено уведомление.

A.N. VarnavskyChatbot to Increase the Effectiveness of the «Flipped Classroom» Technology, in: Proceedings 2022 2nd International Conference on Technology Enhanced Learning in Higher Education (TELE). IEEE, 2022. doi Ch. 21798707. P. 289-293. doi
Редактировать

Показывать в русской/англ. версии портала:

  • рус.
  • eng.

Вы можете настроить ограничение доступа к полному тексту:

  • публичный
  • пользователи портала
  • только редактор

Внимание! При изменении ограничения доступа к полному тексту Вашим соавторам будет отправлено уведомление.

Varnavsky A. Ensemble of Logistic Regression Models for Voice Settings of Virtual Pedagogical Agent, in: 2022 Ivannikov Ispras Open Conference (ISPRAS). IEEE, 2022. P. 1-4.
В печати
Редактировать

Показывать в русской/англ. версии портала:

  • рус.
  • eng.

Вы можете настроить ограничение доступа к полному тексту:

  • публичный
  • пользователи портала
  • только редактор

Внимание! При изменении ограничения доступа к полному тексту Вашим соавторам будет отправлено уведомление.

Varnavsky A.Popov D. Research of the Possibility of Using Educational Chatbots as a Learning Analytics Tool, in: 2022 Dynamics of Systems, Mechanisms and Machines (Dynamics). IEEE, 2022. P. 1-5.

 

Нашли опечатку?
Выделите её, нажмите Ctrl+Enter и отправьте нам уведомление. Спасибо за участие!
Сервис предназначен только для отправки сообщений об орфографических и пунктуационных ошибках.